Z Jičína do Třeboně
03.10.2015 17:11Z Jičína do Třeboně
trasy cest
Jsou určitě zběhlejší řidiči než já, kteří jezdí každou chvíli někam, já si raději trasu na místo, kam jedu poprvé, trochu projdu (už kdysi na začátku 90. let mě fascinovaly programy plánování cest, které jsou dnes jako samozřejmost součástí mapových portálů), bezvadná pomůcka je StreetView (psal jsem o ní před několika lety, myslím, že to byla čerstvá záležitost), kdy si na nejspletitějších místech můžu postavit žlutého panáčka a podívat se, jak ona křižovatka vypadá. Nestresuju se pak na místě a aktuálně zbývají k řešení případné nejrůznější objížďky (tentokrát to bylo za Kolínem). Stručná poznámka „trasy cest“ by mohla být jedním z výsledků této pragmatické aktivity.
Z Jičína do Třeboně / Trasa přes Kolín a Havlíčkův Brod
Jičín – Poděbrady – Kolín – Kutná Hora – Čáslav – Havlíčkův Brod – Humpolec – Pelhřimov – Kamenice n. Lipou – Jindřichův Hradec – Třeboň
Dalo by se – možná by to bylo i rychlejší – jet do Prahy a po dálnici dolů až do Veselí nad Lužnicí, jiná alternativa přes Vlašim (z Velkého Oseka silnice č. II/125), já jsem zvolil tuto možná o dvacet kilometrů delší trasu proto, že jsem do „Havlbrodu“ už možná desetkrát jel, mám tu silnici kolem Čáslavi s jeho štíhlou věží a rodovými kořeny (Kliment Čermák ad.) rád i proto, že je pohodlná a nekomplikovaná. V podstatě jsem tedy procházel trasu z Havlíčkova Brodu do Třeboně, jediné místo, kde je třeba dávat pozor, je Kolín („tam jsme vždycky zabloudili“).
Jičín přes Nové Město a sjezd na silnici č. I/32 (pokračuje, resp. protíná se se silnicí I/16 od Trutnova, která pokračuje do Mladé Boleslavi) – průjezd Kopidlno – na kruhové křižovatce před Poděbrady dále na Kolín (první, vpravo do Poděbrad, druhá na Kolín, před stavbou kruháku vlastně pokračování silnice, třetí na Hradec Králové II/611 a I/11) – po několika kilometrech, před sjezdem na dálnici E67 Praha – Hradec Králové, odbočit vlevo (II/125), průjezd Velký Osek (odtud řečená varianta přes Vlašim) a kolem průmyslové zóny Ovčáry (automobilka TPCA) do Kolína (přejezd mostů, je to možné asi různě, já jezdím na kruháku značení Čáslav, tentokrát mě to vyvezlo na nadúrovňovou křižovatku, vybudovanou někdy před deseti lety, a sjel jsem na silnici na Čáslav a Kutnou Horu, těmito městy se neprojíždí a dojede se „rovně za nosem“ až do Havlíčkova Brodu.
V Havl. Brodu z kopce, ještě nahoře vlevo odb. na Žďár nad Sázavou (tou ne), rovněž ne na Votice (tabule nad silnicí), teprve další tabule ukazuje vlevo Centrum, vpravo Pelhřimov a Humpolec (rovně dál Jihlava) a odbočovací cedule za modrým mostem Pelhřimov 35 km, Humpolec 19 km. V Humpolci trochu zrádný „kruhák“, první Světlá, Želiv, jedeme Praha, Brno, odsud I/34 a evropská silnice E 551 (E 551 v úseku Pelhřimov-Třeboň), sjíždíme dolů, před křižovatkou vidíme typickou věž, na křižovatce značeno vlevo Jihlava, vpravo Centrum a rovně směr Jindřichův Hradec, Kamenice nad Lipou (kudy pak projedeme) a Horní Cerekev.
Před Pelhřimovem pak – pumpa Shell a odbočit nahoru do kopce na České Budějovice (stále silnice č. 34, rovně bychom pokračovali na Tábor). Přijedeme do Jindřichova Hradce, nejdříve přejedeme most přes Nežárku, pak tam jsou tři kruháky za sebou, jeden na mapě„do pravého úhle“, v reálu objet o tři čtvrti kruhu, druhý „objížděcí“, (tedy vyjet rovně) pak správně odbočit na třetím a už na Stráž nad Nežárkou. Tady to raději ještě rozepíšu, u prvního je první odbočka Praha/Tábor, druhá centrum a naše Wien / České Budějovice, při výjezdu je vpravo Lídl se svou charakteristickou tabulí, pak se jede jakýmsi neurčitým prostorem, před druhým kruhákem vpravo paneláky a na třetí křižovatku se přijíždí lesem a odbočuje se doprava na Vídeň a České Budějovice (vlevo na Kunžák).
Z Jindřichova Hradce pak kolem Stráže nad Nežárkou, Mláka, Starou Hlínu a jsme v Třeboni. Kruhák „s kaprem“, objet takřka kolem dokola a sjet dolů do centra. Pod městským parkem pak je odbočka vpravo úzkou uličkou na hráz rybníka Svět, po ní až k místu, kde je vjezd bránou k pivovaru, jehož silueta nám dá signál k odbočení, vlevo k areálu zámku a další branou dále do náměstí. K zámku a k náměstí ale většina pojede bez tohoto odbočení a dostane se do města „z druhé strany. Po hrázi bychom se dále dostali až ke Schwarzenberské hrobce, jedné z hlavních turistických atrakcí města.
Asi by bylo nejpraktičtější doplnit tento popis obrázky křitovatek, respektive jejich značení, tak jak jsem si je prohlížel na StreetView. Ale to se mi do tohoto formátu bohužel "nevejde".
https://cs.wikipedia.org/wiki/Silnice_I/32
https://cs.wikipedia.org/wiki/Silnice_I/34
https://cs.wikipedia.org/wiki/Evropsk%C3%A1_silnice_E551
———
Zpět