The Bloody Beetroots etc.

13.10.2011 21:11

The Bloody Beetroots etc.
co se dnes poslouchá

Chtěl bych navázat na předchozí článek, který vznikl inspirací z rozhovorů se studenty, kteří mi pustili muziku od AVICII. Druhým příkladem jsou The Boody Beetroots. Pokusil jsem se najít žánrové vymezení téhle muziky, u níž mi bylo jasné, že navazuje na vývojovou linii, která začala kdysi někde u disco music a pokračovala v post disco a house, že velký podíl na výsledném produktu má autorská práce dýdžeje, který dnes už nejezdí jehlou po černé desce jako tomu bylo snad před půl stoletím, ale remixuje výchozí muziku na počítači nebo jde ještě dál. Jsa poučen vývojem i v jiných oblastech (rocková muzika, která se po sedmdesátých letech, kde začaly první projevy heavy metalu, začala rozpadat na nejrůznější, a po dvaceti letech už takřka nepřehlednou škálu nejrůznějších stylových oblastí od trash metalu přes death metal či doom já nevím až kam), bylo mi jasné, že k nějakému podobnému vymezování dochází i zde. Na české Wikipedii jsem našel termín electro house a s definicí jsem, alespoň pro začátek, pro sebe, spokojen. Píše se zde, že Electro house je fúze mezi house music a EDM. Žánr definuje minimalistický four-on-the-floor rytmus kominovaný s hi-NRG baslinky a digitálním/analogovým zvukem syntezátorů. Nejjednodušeji řečeno, jedná se o elektronickou taneční hudbu.

Kdo jsou The Bloody Beetroots? Je to italské duo electro dance, které založili producenti Sir Bob Cornelius Rifo a Tommy Tea 2006.  Jejich poznávacím znakem jsou masky Venoma, symbionta a parazita, jehož prvním hostitelem byl Spiderman. Ty nosí při živých výstupech. Projekt začal oficiálně v roce 2007. Společné turné s americkým electrohousovým DJ Steve Aokim představoval pro The Boody Beetroots zásadní zlom. Nejúspěšnější byly pro single debutu Rombo a albu Roborama singly Warp 1.9 a Cornelius. Se Steve Aokim The Bloody Beetroots spolupracovali nejen produkčně, ale založili i hardcore band Rifoki (jako kompozitum z částí  svých jmen).

Našel jsem ještě několik dalších příkladů této muziky, jména jako například Merten Breum, Armin van Buuren, Tiësto či Paul van Dyk. V tuto chvíli už nebudu probírat podrobnosti o jednotlivých projektech. Rozvinu tady nicméně ještě jednu úvahu, ke které mi ještě nahrává také zmínka v minulém článku o tom, jak vzniká nová architektura – doplním, s novými funkcemi (tzn. využitím). Domníval jsem se, že tuhle muziku poslouchají její fandové především ve sluchátkách či v tanečních klubech. Při brouzdání po webu jsem nicméně našel fenomén, který se jmenuje Sensation. Jedná se něco, co přesně odpovídá novosti této hudby, totiž skutečnost, že tato dance-event, taneční událost, se realizuje právě v architektuře nových rozměrů, jaké vznikly v posledních desetiletích, a zároveň jejich globálnost, tedy celosvětový rozměr jejich konání. Jak jsem řekl, je to nový fenomén, na první „party“ tohoto typu přišlo v polovině minulého desetiletí dvacet tisíc posluchačů, dnes jsou narvané velké objekty. Sensation se rozdělila na „black“ a „white“, každá je orientovaná na poněkud jinou muziku, na bílou Sensation je třeba například přijít i v bílém oblečení. Nevím, do jaké míry je to populární i u nás, vzhledem k ceně vstupenky, která se přibližuje 100 euro (v zahraničí), nicméně v Praze se Sensation rovněž konala, na stránkách jsou o tom publikovány fotky. V letošním roce se Sensation realizovala v Amsterdamu a v Barceloně.

Druhým momentem, paralelním, je rozšiřování přes internet. The Bloody Beetroots svůj úspěch získali, jak zmíněno, prostřednictvím iTunes či YouTube, kde se uplatnily jejich nahrávky. Remix Warp 1.9  zaznamenal více než 7 miliónů spuštění na YouTube a dostal se do Top 100 na iTunes. Potvrzuje se tedy model, o kterém jsem si intuitivně myslel, že právě takto musí fungovat. Na jedné straně ve vlastním provozování DJ na dance parties, jednak jako muzika přenášená prostřednictvím nejnovějších počítačových technologií. Tak, teď už zbývá, najít nějaké odkazy, aby byl článek hotov „k odeslání“ na stránky.

Info
Electro house

https://cs.wikipedia.org/wiki/Electro_house
Této oblasti hudby je, už vzhledem k tomu, že ji poslouchá generace, která komunikuje pomocí počítače, věnována i na Wikipedii poměrně značná pozornost. Informace o ní jsou tedy po chvilce dostupné.

The Bloody Beetroots
https://www.deathcrew77.com/
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Bloody_Beetroots
Zde je i seznam remixů od rok 2007.
https://www.dailymotion.com/video/xctwlt_the-bloody-beetroots-warp-live_music/

Sensation
https://www.dance-event.cz/event/sensation-historie.html
První ročník Sensation proběhl v roce 2000, ale vstupenky nebyly zcela vyprodány. Tehdy na tuto akci přišlo 20.000 lidí. První ročník se také lišil tím, že DJové zabírali prostor na jedné straně Amsterdamské Areny. V dalších ročnících už bylo podium uprostřed celé arény. Zároveň byl první ročník Sensation jediným ročníkem, kdy neexistoval dress code. Všechny další ročníky Sensation White jsou vždy vyprodány neobvykle brzy před vlastní akcí (obvykle je 40.000 vstupenek vyprodáno během několika hodin). Sensation Black není tak úspěšná jako Sensation White, zatím žádný ročník nebyl vyprodán, počet účastníků akce se však pohybuje kolem 35 tisícovek.
(z webových stránek)

Muzika
The Bloody Beetroots
https://www.youtube.com/watch?v=qiOfQLhmmcI&feature=fvst
https://www.dailymotion.com/video/xctwlt_the-bloody-beetroots-warp-live_music/
https://www.youtube.com/watch?v=e2Dr6m4N9Ow&feature=related
https://www.youtube.com/artist/The_Bloody_Beetroots?feature=watch_video_title

Morten Breum
https://www.youtube.com/watch?v=pCDzqo-BtX8&feature=relmfu
https://www.youtube.com/artist/Morten_Breum?feature=watch_video_title

Armin van Buuren
https://www.youtube.com/user/arminvanbuuren?blend=2&ob=4

Tiësto
https://www.youtube.com/watch?v=2EaE0_gQLw0
https://www.youtube.com/user/officialtiesto

Paul van Dyk
https://www.youtube.com/user/paulvandyk?blend=1&ob=4

Zpět