Luděk Munzar (20. března 1933 – 26. ledna 2019)

24.01.2019 15:08

Měl jsem to štěstí, že vlastně docela nedávno jsem se s hereckou ikonou setkal. Na Šrámkově Sobotce v roce 2016 Luděk Munzar vystoupil s Františkem Novotným v pořadu U splavu okouzlených slov, parafrázujících rozhlasový pořad Okouzlení slovem. Pořad se konal v sobotecké  „Solnici“, v neklidu vždy předcházejícímu těšení se na událost, která v dramaturgii tohoto ročníku Šrámkovy Sobotky pro mě představovala vrchol festivalu, jsem s trochou omámení mysli popocházel podloubím náměstí už hodinu předem. A tu vidím napříč přes náměstí přicházet oba protagonisty pořadu, herce a jeho přítele. Je to vždycky jiná situace než o (po) samotném představení, kdy všichni nosí kytice (nechci to nijak zlehčovat), v tuhle chvíli jsem, nerušen davem, mohl v klidu oslovit člověka, kterého jsem si vždycky vážil pro opravdovost jeho hereckého umění a v posledních letech i z lidských důvodů, a poprosit jej, zda ho nebude obtěžovat, když ho vyfotografuju. Kontext chvíle jsem myslím popsal v komentáři Šrámkova Sobotka 2016 (II) na svých stránkách (viz odkaz), ovšemže se mění s odchodem herce před několika dny. Už tenkrát jsem si ten obraz trvale uložil do vzpomínek, dnes se jeho obrysy umocňují vědomím uzavřenosti jeho pozemského života.

Před několika dny jsem byl v Sobotce na Šrámkovském matiné (Jan Bílek přednášel na téma čapkovského výročí) a do Šrámkova zpravodaje psal o něm krátký příspěvek. Poslal jsem do Sobotky nyní i ony snímky Luďka Munzara – určitě se ke vzpomínce o herecké legendě budou hodit.

Šrámkova Sobotka 2016
https://jankcelis.rajce.idnes.cz/Sramkova_Sobotka_2016_VII/
https://jan-k-celis.webnode.cz/news/sramkova-sobotka-2016-ii/

Starší článek o L. M. na těchto stránkách
https://jan-k-celis.webnode.cz/news/navrat-ludka-munzara/

Zpět