Loukotě a řemeny

07.08.2011 18:19

O historických automobilech v Jičíně byl na těchto stránkách zveřejněn na jaře článek v souvislosti s přehlídkou Veteránem Českým rájem, kterou každoročně pořádá Veterán Car Club Jičín. Věděl jsem už dávno, že v Jičíně je velice silné společenství lidí, které zajímají staré automobily, kteří je mají, sbírají, udržují v dobrém technickém stavu, případně je rekonstruují. Protože ale ani nejsem technického zaměření, ani nemám prostředky, které jsou třeba, jestliže si chcete takové auto pořídit a starat se o něj, nýbrž mě těší estetika, krása těchto mnohdy unikátních objektů, výtvorů lidských rukou, nejsem s těmito lidmi v nějakém bližším kontaktu. Mám nicméně jednoho kamaráda, který má přesně ten technický rozměr a umí zacházet nejen se starými auty, ale i s lecčím jiným. Od něj, ale i vlastně už pak i z jiných informačních kanálů jsem se dozvěděl, že za několik měsíců, se v Jičíně koná jiná přehlídka, kde jsou ještě přísnější podmínky účasti, totiž automobily musí být vyrobeny před rokem 1918. Jmenuje se Loukotě a řemeny a jejím pořadatelem je rovněž Veterán Car Club Jičín.
Když jsme v Radě města hovořili o tom, co vše se v létě v Jičíně bude dít na poli kultury a cestovního ruchu – a že toho je požehnaně – rád jsem slíbil, že řeknu pár slov za Město jako přivítání všech chauffeurů, kteří se do Jičína 5. – 7. srpna 2011 sjedou z celé Evropy a budou projíždět těmi úžasnými stroji krajinou Českého ráje. Šel jsem se podívat už v pátek do autokempu Rumcajs a v sobotu dopoledne jsem se znovu potěšil na Valdštejnově náměstí vozidly, která se zde shromáždila před výjezdem. Na Rajčeti je záznam z pátečního podvečera a sobotního dopoledne na adrese

https://jankcelis.rajce.idnes.cz/Loukote_a_remeny_Jicin_2011/
Odkaz k přehlídce a Veterán Car Clubu.
https://www.veteranemceskymrajem.cz/cz/loukote_a_remeny_v_ceskem_raji.htmla

Zpět