Krásný ztráty Live

02.09.2019 03:05

Na televizní „Krásný ztráty“ jsem se vždycky rád díval. Jednak mi je sympatický Michal Prokop, s nímž mám „specifické“ příhody (on o tom neví), jednu náhodnou z pražské Reduty, kam jsem zcela náhodně zavítal, když jsem slyšel mně nějak stylově povědomou muziku, a on tam Prokop zkouší, byla to doba skoro už rozvratu po osmašedesátém, kdy se začínalo skoro nic nesmět, seděl jsem tam hodinu a ani nedutal…, pak v Novopackých sklepích, to zas není tak dlouho, jsem se díky Michalu Prokopovi, kterého můj dokumentární foťáček nedokázal zachytit při jeho průchodu kolem mě, takže jsem měl jen „zátylek“, konečně rozhoupal, řekl si „dost!“ a koupil si pořádnou zrcadlovku. 

Jednak jsem tenhle pořad viděl, možná dokonce i v repríze na ČT Art, jak jsem kdesi říkal, fascinován a zděšen skutečností, že „všem je teď najednou sedmdesát“. Nu a teď mi moje „výstřižková služba“ (to už možná nikdo neví, co to vůbec je, ovšem pořizuju si ji já sám) přináší článek z pera Václava Hnátka, kterého chválím pro jeho novinářský styl i odbornost s názvem Prokop zahraje s Kollerem, Mišíkem i Redlem. Tak tohle je samozřejmě konstelace, kde každý z nich pro mě znamená něco dost důležitého, měl bych to někdy přesně pojmenovat, co to vlastně je, možná ten příklad shora cosi napovídá, pak ona symptomatičnost „ducha doby“, kterou každý z nich reprezentuje jinak. A reprezentují ji i všichni ostatní, které si čtu ve „Výběru z programu Krásný ztráty Live“, tedy festivalu tentokrát zorganizovaném ve Všeticích u Benešova, „festivalu plný duetů a hudebního setkávání“, jak to, jak teď znova čtu, pregnantně Hnátek pojmenovává hned v prvních slovech svého příspěvku.

Prostě to opíšu (bez udání času):
Pátek
Pocta Petru Skoumalovi
Vladimír Merta
Michal Prokop & Framus Five
MCH Band
David Koller

Sobota
Laco Déczi
Vladimír Mišík & Etc…
Lenka Dusilová
Vlasta Redl s kapelou
Laura a její tygři

Když ten seznam čtu, tak si jen říkám, že z nich vlastně jen Lenka Dusilová mi „unikla“, jinak bych mohl připojit různé, někde kratší, jinde delší příběhy – a přitom si říkám, že se vlastně nijak nepříliš snažím, přinejmenším jezdit právě na takovéhle velké akce (nejspíš bych měl, leccos mi uniká). Tak fakta k festivalu: Koná se už potřetí, open air festival na Statku Všetice. Když dohledávám (a rozpomínám se) další souvislosti, své sedmdesátiny Michal Prokop oslavil v amfiteátru hradu Loket, druhé pokračování „akce, která neusiluje o každoroční tradici opakování na stejném místě“ (echo24.cz) se odehrálo v amfiteátru u zámku Konopiště (vlastně to jsou vždycky místa s dobrým dojezdem z Prahy, z Jičína, jak jsem se díval na google.maps, by to bylo do Všetic ke dvěma stům kilometrů). Co je veskrze sympatické, je Prokopův důraz na excelentní kvalitu, což jinými slovy vyjadřuje přesně to, co jsem ani nenaznačil shora. Zajímalo by mne, do jaké míry se festival vyhnulprávě těm problémům spojeným s rozměrnými akcemi (parkování, velké davy lidí atd.). S radostí jsem v každém případě poslouchal unikátní projekt artrockové kompozice Město ER, které bylo kdysi milníkem v československé gramofonové produkci (text básník Josef Kainar, samotný charakter skladby, na níž participoval skladatelsky a produkčně Petr Hannig, např. s pozoruhodnou dvanáctitónovou řadou, účast legend jako Luboš Andršt či Jaroslav Erno Šedivý), nyní naživo s Karlovarským symfonickým orchestrem. Stejně tak podruhé byla celá řada skvělých momentů (viz podrobněji článek v Echu24).

Když se vrátím k Hnátkovu článku, hovoří se o třech stageích, vedle hlavní scéna „indoor stage“, pak „všetická jízda“ (podle místní tradice). Prokop si zahostoval se zpěvačkou Never Sol, dále v nočním bloku Davida Kollera, v sobotu pak s Mišíkem a Redlem. Další jména: Motion Food, Zrní, legendární The Primitives Group, nezmíněni ještě byli Lenka Dusilová či  projekt Martina Němce z Precedensu či kapela Vees. Ve zprávě o proběhlém festivalu se pak přidávají chválení Mňága a Žďorp a Michal Ambrož s Hudbou Praha, kteří ostatně hráli už na Konopišti.

https://echo24.cz/a/SVxqE/michal-prokop-potreti-zve-na-festival-krasny-ztraty-live
https://www.ceskatelevize.cz/porady/11641378019-krasny-ztraty-live-70/
https://www.radiobeat.cz/cs/1/15961/na-festivalu-krasny-ztraty-live-vystoupi-tri-generace-muzikantu/
https://www.idnes.cz/kultura/hudba/festival-krasny-ztraty-komentar.A170717_113632_hudba_vha
https://www.facebook.com/events/konopi%C5%A1t%C4%9B/kr%C3%A1sn%C3%BD-ztr%C3%A1ty-live/190379848119375/
https://www.fullmoonzine.cz/krasny-ztraty-live-festival?id=12707
 

Zpět