Gotthardský úpatní tunel

24.02.2013 23:31

Gotthardský úpatní tunel
významné stavby současnosti

V této sérii o významných stavbách současnosti se vedle budov muzeí, oper, divadel či reprezentativních budov finančních ústavů už objevily příspěvky související s dopravou, konkrétně několik mostů či dopravních systémů. Tuším v jednom či dvou případech se dokonce dopravní trať realizuje ve spojení most-tunel. A tak vedle „vertikálních staveb“, k nimž by mohly ještě – jako opět jedno zajímavé téma – přibýt ještě věže, pro něž je vertikalita podstatou, se nabízejí rovněž tunely (které zase mohou být vnímány jako záležitosti „podzemí“). Na německé Wikipedii jsou užitečné „seznamy“, na nichž najdete technické rekordy, nejdelší mosty či tunely podle typů atd.

Vzhledem k tomu, že Gotthardský úpatní tunel je dost podrobně popsán i na české Wikipedii, mám „ušetřenou práci“, mohu pouze odkázat na podrobné informace o stavbě, která má být teprve dokončena. Uvedení nejdelšího železničního tunelu na světě do provozu se plánuje na rok 2017. Zatímco toto prvenství dlouhá léta držel Simplonský tunel (dokončený 1921), v tomto případě budou všechny technické parametry několikanásobně překročeny.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Gotthardsk%C3%BD_%C3%BApatn%C3%AD_tunel
https://cs.wikipedia.org/wiki/Simplonsk%C3%BD_tunel

Zpět