Zavírák 2016 / Lomnice nad Popelkou

31.08.2016 20:16

Letos bez foťáku. Bylo by sice co fotografovat, ale pojal jsem to jako pohodovou chvíli, byť několikahodinovou. Do šesti večer jsem dodělával nějaké texty, pak jsem skočil do auta s tím, že na lomnickém koupališti opravdu „vypnu“. Potkal jsem Romana Mlejnka, ten fotil celý večer (kromě doby, kdy sám hrál), dali jsme ještě krátkou řeč o soustředění v Třeboni a třeboňském Hudebním setkávání. A stejně jako vloni Věru Moravcovou (ujistil se, že zítra je zkouška Fidle netradičně od sedmi), bydlí odtud pár metrů. Internet inzeroval letošní Zavírák Mezi Vrchy zadarmo, nevím, zda to mělo vliv na účast, myslím, že byla větší než vloni, ale určitě hrálo roli také počasí. Odpoledne vedro (vloni tuším sprchlo), koupaliště bylo otevřeno do 15.00 hod. Nicméně bylo fajn, že jsem měl v autě i teplejší oblečení, po deváté jsem se šel převléknout, přece jen mi v kraťasech a tričku byla zima.

Pořadí kapel bylo trochu jiné, než je uvedeno na plakátu, kde jsou inzerovány kapely Crusher (thrash-death, Jičín), Maicheros (rap-hardcore, Lomnice nad Popelkou), Funk Corporation (funk-soul, Turnov), Selhání systému (punk-rock, Lázně Bělohrad), Diphteria (metal, Praha), Bezpatyboty (alternative-rock, Praha), Disgraced Life (hardcore, Austria), Outlet Fiction (thrash-metalcore, Libštát), F. A. King (crossover-crossover, Železný Brod) a neo Mr. Day (rock, Lomnice nad Popelkou). Slyšel jsem kapely na plakátu vytištěné největším písmem, tedy Crusher, jejichž hraní bylo přesunuto za Rakušáky, a je. A jako první kapelu z Libštátu. Ti se zbytečně omlouvali, že lidé nepřišli na ně, ale nebylo to špatné, zvláště hráč na bicí měl slušnou techniku, angličtina zpěvačky byla pravda trochu horší.

Crusheři byli přivítáni „po několika letech“, přestože jsou to vlastně Jičíňáci. Zajímali mě, protože s nimi před léty hrál můj syn na bicí. Stejně jako Disgraced Life muzika s energií a určitým charakterem, vyplývajícím na jedné straně z žánrového kontextu, na druhé z vlastní osobitosti. Vzadu u zvukaře trička a cédéčka. Děti si hrály nejen vzadu na místě k tomu určeném (pořadatelé po setmění rodiče vyzývali, aby tam už nepřebývali, aby se něco nestalo), ale i u muziky, jak se patří. Taneček před pódiem je klasickým obrázkem, který k tomu všemu patří, tentokrát se dostalo jedno dítko dokonce na pódium.

Chtěl jsem si poslechnout také poslední, lomnickou kapelu neo Mr. Day, která zavírala, stejně jako vloni, celý festival. Roman Mlejnek v ní hraje na baskytaru. Poslechl jsem si ji, i když jsem odjížděl z koupaliště „už“ po desáté. Na YouTube spustilo lomnické koupaliště totiž přímý přenos, takže jsem si jej po půlnoci pustil. Lomničáci měli sice trochu zpoždění, začínali až dost po půl jedné, ale bez toho snad si rockový festival ani neumím představit. V každém případě zajímavá kombinace.

Zavírák Mezi vrchy, 8. ročník hudebního festivalu pod širým nebem mikroregionu Mezi vrchy, 27. 8. 2016 na koupališti v Lomnici nad Popelkou.

https://www.mezivrchy.cz/
https://www.facebook.com/ZavirakMezivrchy/

Zpět