Uzavírka jménem Česko

04.10.2019 17:54

Nerad se příliš opakuju a ovšemže je to otrava, člověk se rozpakuje, jestli to má smysl vyjadřovat se k problému, který děsí řidiče v naší zemi ve zvýšené míře už po několik let. To byly neustálé vysvětlivky ministra Ťoka, kdesi jsem četl článek o odvolání inspektorky, která měla dohlížet na kvalitu stavby dálnic, a protože svou práci dělala pořádně, vyhodili ji – pak v onom textu upozornila na všechny nešvary, počínaje právě lajdáctvím, nedodržováním technologií (o tom vím své i z přímých svědectví některých lidí) a systému rozparcelování oprav po pěti kilometrech (zatímco „venku“ rozčlení opravy po kilometrech dvaceti a minimalizují pak zbrždění dopravy při vjezdu do stavby a výjezdu z ní) atd. atd. V Nové Pace „opravili“ most, který tu byl od Marie Terezie, příští jaro ho museli opravovat znovu, cosi se „nepovedlo“, nový typ betonu o pár kilometrů dál se rovněž „opravovalo“ příští rok (nedostatečná vrstva či chybná technologie?). Naštěstí nemusím jezdit autem každý den, nicméně vědomí, co to všechno přináší řidičům (ztracený čas, finanční náklady, poškození vozu), člověka netěší, zvláště když ví, že v Číně postaví most v délce několika desítek kilometrů a výšce desítek metrů nad terénem za několik let, zatímco tady jednu dálnici v délce vlastně pár kilometrů opravujeme dvacet let.

Snad to nebudu ani všechno vypisovat, jen za poslední dva tři měsíce jsem četl v novinách několik informativních článků o „omezeních“ v okolí místa, kde žiju. Město zahltí oprava průtahu. Je zbytečná? je titul článku, který se (MF dnes, 23. 7. 2019) týká tříměsíčních omezení v centru Chlumce nad Cidlinou „kvůli rekonstrukci hlavního tahu z Hradce Králové do Prahy. O podrobnostech, zde sdělených psát nebudu, stejně tak jako o detailech několikastránkového článku Uzavírka jménem Česko (MF dnes, 21. 7. 2019) s podtituli „Cestáři nekoordinují opravy. Často se pracuje na hlavní i objízdné trase. Doprava se hroutí.“ a mapou nejkritičtějších situací v zemi – Rakovnicko,Plzeň, Praha, Hradec Králové (o tom ještě dále), Brno, Zlín; například v Ostravě se opravují současně dvě trasy, po nichž je možné projet městem. Článek líčí několik dalších zcela absurdních situací.

V novinách 5plus2, Hradecko a Jičínsko (4. října 2019) se pak Kateřina Vaníčková vrací (v jiných textech už poněkolikáté) k situaci dopravy mezi Hradcem Králové a Jičínem. Název článku: Řidiči trpí v kolonách, bude hůř. Na padesátikilometrové vzdálenosti jsou čtyři dopravní komplikace. „Cesta, která se dá zvládnout do hodiny, trvala redaktorce jednou tolik.“ 1. Snížená rychlost hned za Hradcem kvůli stavbě dálnice, 2. průjezd Sadovou, radikální rekonstrukce, „několik kilometrů dlouhá fronta aut“, objet se nedá, „po desítkách miut se kolona rozjíždí“, než ji čeká 3. objížďka v Hořicích přes město kvůli opravovanému mostu a konečně „poslední zkouška nervů“, 4. rekonstrukce kompletního úseku silnice v Ostroměři.

No comment.

 

Zpět