Den s Apropo

25.09.2011 21:46

„… jsme tu, s vámi…“,
píše se na webových stránkách organizace Apropo v Jičíně, jejímž posláním je pomáhat rodinám s postiženým dítětem vést plnohodnotný život. O Apropu mám povědomí nejspíš od doby jeho vzniku v roce 1996, s tím, co dělají, jsem se ale seznámil blíže od doby, kdy hraju s Kubou Kazdou, synem mého starého kamaráda ještě z dob souboru Český ráj, kde tancoval. Když jsme s Fidle před několika lety hráli na večeru Apropa v jičínském Kulturním domě, střídali jsme se na jevišti s Kubou a jeho tátou. Slovo pak dalo slovo a příští rok jsem hrál s nimi Kubovy vlastní písničky. O další rok či dva jsme natáčeli cédéčko. Kuba je na záběrech společenství lidí, kteří se sešli v areálu Apropa 16. září 2011 na Dni s Apropo. Mohli jsme se seznámit s prostředím denního stacionáře pro postižené a trochu nahlédnout do světa, ve kterém žijí. Společně pro nás připravili divadelní hru a řadu dalších aktivit. Už na tom prvním plesu, kde jsem s Kubou vystupoval, jsem si uvědomil, že přesto, že nemají život jednoduchý, mohou i nás ostatní obohatit.
Zaznamenal jsem něco z toho odpoledne. Paní ředitelku a její spolupracovníky, jičínského starostu při pozdravu na hřišti za školou, v jejímž prostoru se Apropo nachází, interiér denního stacionáře, zdravotní pomůcky atd. Na některých fotkách jsou úsměvy těch, pro něž je život s postižením každodenní realitou.

Apropo, Jičín, asociace pro postižené
https://www.apropojicin.cz/

Záznam ze Dne s Apropem v Jičíně 16. září 2010
https://jankcelis.rajce.idnes.cz/Den_s_Apropo_vJicine/
 

Zpět