Vyprávěj / Interaktivní archiv ČT

31.10.2012 13:04

Vzhledem k tomu, že jsem dobré známky z dějepisu měl nejspíš jen proto, že můj učitel dějepisu hrál také na housle a byl takový kulturtréger jako já, jsem měl, když jsem si později doplňoval historické souvislosti, v oblibě nejrůznější chronologické přehledy, genealogie rodů, mapy a já nevím co ještě, co mi umožňovalo alespoň částečnou orientaci v dějinách, které jsou, ach bože, tak komplikované! Když jsem četl Kolmanovy knihy o Valdštejnovi, fascinovalo mě právě to, jak velký vojevůdce musel vidět všechny evropské souvislosti najednou. To je důvod, proč vítám „časovou osu“ Interaktivního archivu, souvisejícího s televizním pořadem Vyprávěj. Podobně jako určité stránky (a databázové prvky) na Wikipedii tady narazíme na signifikantní události v podobě ikonek pořadů, které si kliknutím můžeme spustit. Pro mě, který má řadu věcí ve velice ostré paměti, ale nedokáže říci, zda se událost odehrála před pěti nebo devíti lety (kolega profesor Roček tohle měl ošetřené tak, že si prostě pamatoval přesné datum, a nemusel lavírovat a určovat cokoli podle dalších souvislostí), je tato „pomůcka“ fajn. Pro ostatní, kdo jsou na tom jako já, je na této adrese:

https://www.ceskatelevize.cz/specialy/vypravej/casova-osa/

Zpět