Vladimír Mišík na Šrámkově Sobotce

13.07.2013 14:24

Okomentoval jsem to už stručně u fotoalba na Rajčeti, které jsem na koncertu pořídil. Bylo to jako v surrealistickém románu. Vzhledem k tomu, že jsem byl nacpán prášky, abych srazil horečku, jsem byl jak připitomělý a ačkoli jsem vyjel z Jičína o hodinu dříve, zjistil jsem před brankou zahrady Šrámkova domu, že jsem si nechal doma peníze na vstup. Už vše předchozí se odehrávalo tak nějak podivně. Nikde nikdo, ačkoliv byl festival Šrámkova Sobotka v plném proudu, na prázdném prostranství jsem nejdříve potkal Jana Bílka, historika, Soboťáka, zastavili jsme se a dali krátkou řeč, pak popojdu a potkám Aleše Fetterse, jednoho z těch, kteří nesmí na žádném ročníku chybět, podstatnou měrou se podíleli na organizaci a vždycky ho bylo možné potkat na Šolcově statku, právě včera myslím zde slavili jeho osmdesáté narozeniny, tak jsem taky popřál, jdu dál, zase prázdné prostranství, potkám básnířku Dragu Zlatníkovou… Nu a když jsem se vrátil z Jičína se dvěma stovkami v kapse, už asi čtvrt hodiny před začátkem koncertu, před brankou Šrámkova domu nikde nikdo, jen Vladimír Mišík podepisuje některou ze svých černých desek svému fanouškovi.

Nic jiného jsem, bohužel, z letošní Šrámkovy Sobotky neviděl, ačkoli téma „smích“ je mi velice blízké, leckterá vystoupení či přednášky bych byl rád viděl či slyšel, dokonce na Xaviera Baumaxu jsem se posléze vykašlal, ačkoli mi bylo už trochu lépe. Mišíkovo vystoupení bylo příjemné, komentoval jednotlivé skladby svými minipříběhy, se špetkou humoru, převážně hrál věci kultovní či legendární, jak by se řeklo, ale i leccos novějšího. Zřetelný byl akcent blues, vyplývající nejen z orientace spoluhráčů, Vladimíra Pavlíčka a Pavla Skály, vlastně jsem si uvědomil to, co mi tak trochu chybělo pro Mišíkovo ukotvení do jeho jinak nezpochybnitelného místa, totiž jeho zasazení nejen do české, ale i pražské kultury. To, jak se věci vyvíjely nikoli z osobních ambicí, ale zcela konkrétně z přátelských kontaktů a životaběhu.

https://jankcelis.rajce.idnes.cz/Vladimir_Misik_Sramkova_Sobotka/

https://www.sramkovasobotka.cz/
https://www.sramkovasobotka.cz/aktualni-program/
 

Zpět