Šrámkova Sobotka 2012

04.07.2012 00:31

Padesátý šestý ročník festivalu českého jazyka, řeči a literatury Šrámkova Sobotka probíhá tradičně se závěrem školního roku, tedy ve dnech 30. června – 7. července 2012. Jsem trochu na rozpacích, že jsem nestihl napsat alespoň krátké avízo a nějakou malou úvahu, na jednu stranu by těch drobných nápadů bylo povícero, ale tento projekt by si zasloužil nějaké koncentrovanější pojednání. A teď je to naopak časově tak, že už jsem některé pořady viděl a na některé se teprve chystám, takže jakýkoli příspěvek je vždy polovičatý. Tím spíše si uvědomuju, že musím tak jako tak udělat jakýsi „výběr“, protože nemám onu naznačenou koncentraci, abych se do Sobotky na týden odstěhoval a chodil z jednoho pořadu na druhý, tak jako to dělají „účastníci“ (už to by byla samostatná úvaha, myslím, docela zajímavá), a psal si do noťasu poznámky k tématu, kterým je letos „korespondence“. Napadá mě další věc, dokonce to souvisí s tím tématem, že nejsem ani v onom společenství, které mě vždy svým způsobem fascinovalo, společenství lidí, kteří se nazývají „Šrámkovci“, společenství, které opravdu tím festivalem hluboce žije. Znám se s mnohými z nich, ale neangažuju se tak intenzivně, ačkoli jsem na festivalu dost pobýval, ať už na kulturních pořadech, přednáškách, besedách, při nočním promítání atd., či coby drobný přispěvatel na jevištích několikrát během těch let, ne snad každý rok. Ale i tak pro mě Šrámkova Sobotka má možná větší význam, než si jsem ochoten připustit. Někdy to budu muset zevrubněji popsat. V tuto chvíli se musím spokojit s odkazem na program. Odkazy na fotky (některé jsem už pořídil) budou muset počkat do jiného příspěvku.

https://www.sramkovasobotka.cz/program-2012/

Zpět