Půjčil jsem si několik knížek…

01.08.2016 11:32

Půjčil jsem si několik knížek…
záznam jakoby z deníku

Půjčil jsem si několik knížek, ale… kdybych napsal, že „nestíhám“, tak bych se trochu opakoval. Mám sice ten pocit, že je čtu nějak dlouho, ale minulý týden jsem dodělal fotky ze čtyř koncertů na Lomnickém kulturním létě, mezitím jsem ještě byl v Hořicích na přednášce Jaromíra Typlta, před Lomnicí byla s malou pauzou Šrámkova Sobotka, takže když nepočítám Dvořákův festival, protože to je už červen, tak je to docela pěkná hromádka fotek a dokončeného (sic!) psaní. Kromě toho jsem ještě hrál na dvou hudebních sešlostech, v obou případech blízcí kamarádi, jednomu bylo šedesát, druhému sedmdesát.

Takže pravda, mám několik hromádek knížek, poté, co jsem do knihovny vrátil tři knížky od Umberta Eca, z toho jeden docela „tlustospis“ (Kant a ptakopysk) a dva spisy literárněvědné (z toho zase jeden docela objemný, Poetika literárního díla 20. století Daniely Hodrové), půjčil si tři romány Philipa Rotha, které jsem ještě nečetl a tři knížky v dětském oddělení k tématu „ostrov“.  K tomu přibyly letmo přečtené povídky Zdeňka Svěráka, které si vypůjčila žena a u nichž jsem neodolal pokušení zjistit, zda to není nejtuctovější záležitost cimrmanologa, který na stará kolena dělá všechno možné, aby si splnil svá přání. A tři texty v jednom svazku Vercorse s titulními Nepřirozenými zvířaty, skvost, kterýžto jsem za nějakou drobnou minci koupil coby vyřazenou knihu v krabici před Šrámkovským informačním centrem v Sobotce. Nu a konečně dvousvazkové veledílo Františka Ringo Čecha o Generaci Beatles, které se zase na stůl dostalo jinou cestou.

Ten, kdo listoval v poslední době mými stránkami, zjistil, jak málo z toho je pojednáno jako už publikovaný text. V „ostrovech“ se hrabu, ale tam nejde jen o čtení, byť to je primární, ale o internetové zdroje, které mi přinášejí cenné formulace, Rotha mám opoznámkovaného, mám kus textu a jednu nedočtenou knížku, s Vercorsem jsem na tom nejhůře, ale ten počká, protože nehoří termín vrácení. Nu, zkrátka za měsíc se nedají dělat divy, to bych musel mít více nabito energií. Ale to bych ji musel více dobíjet a ne sedět u knížek. To je ten paradox. Ale dnes na mě padala únava, tak jsem šel na koupaliště, kde jsem letos ještě vůbec nebyl, a čvachtal se tam a nechal se masírovat těmi vodními vymoženostmi, přestože bylo vlastně pod mrakem. 

Zpět