Martin Hybler / La musica della Luna

17.05.2020 23:48

Martin Hybler / La musica della Luna
7. května 2020

Martin Hybler píše k tomuto datu na svém FB následující:

Hudba k dnešnímu úplňku... La musica della Luna (měsíční hudba, ve volné dodekafonii) pro kytaru a klavír, kterou jsem hrál s kamarádem a spolužákem z HAMU, výborným klasickým kytaristou Maximem Belčikovem.

Dodávám jen, že tento úplněk (7. květen 2020, 12:45) byl mimořádný (jakkoli 8. dubna byl nejjasnější v celém roce), intenzita pronikala do mysli, ale také (alespoň v mém případě) ji mátla, takže jsem činil podivné úkony (možná to byla i únava, protože jsem prošel tyto dny hodně různých věcí). V každém případě se odehrával ve Štíru, takže – to už mám zkušenost – se ve vibracích s mým Rakem dějí divné věci.

Muzika je to krásná, vzpomněl jsem si přitom na okamžik, kdy jsem se s Martinem Hyblerem bavil o hvězdných konstelacích ve Valdštejnské loggii, která je podle chodu Slunce a Měsíce ve svých osách komponována. A ony úvahy mě vedly k tomu, abych se podíval na další souvislosti. Věděl jsem, že Martin má také nějakou „valdštejnskou“ muziku, ale vlastně jsem si ji nikdy neposlechl. Takže tyto úvahy byly impulsem i k tomu.

https://upload.latest.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1159706591043715&id=100010131556737

https://www.youtube.com/watch?v=8Lka96n9c7k&feature=share&fbclid=IwAR0A67rNq9D_i6WAPa0ijimofOsiNoOeFoSnbZmZHW7dLsix7moTpnc3tJg

 

Zpět