Litomyšl

02.10.2010 00:28

 

Moje žena byla předevčírem se školními dětmi na výletě v Litomyšli. Přivezla štůsek tištěného materiálu. Mám vždycky rád, když mám něco odněkud, mám s archivací pak ale vždycky problém, protože už to nemám kam dávat. Tak to zase nějak budu muset udělat, a teď aspoň opíšu odkazy na internetové stránky, které jsem na těch papírech našel. Vztah k Litomyšli mám od druhé třídy, kdy jsme se učili vyňatá slova (dnes se říká vyjmenovaná, to aby neznalý věděl, že jde o „tvrdé a měkké i/y“), pak Smetana a Smetanova Litomyšl, přes Litomyšl jsme jezdili kdykoli, kdy jsme jeli někam dál na východ od Jičína, a tak se ty vrstvy ve vědomí jako jednotlivé listy knihy vrší. Nu a pak ten pozoruhodný příběh se studeňanským Mistrem a sběratelem v Krvavém románu, který měl pokračování u Ládi Horáčka, kterej se zbláznil a založil si nakladatelství Paseka a potom zachránil ony pekelné kresby, když koupil Portmoneum, jak onen dům toho učitele sběratele nazval, a založil restaurátorskou školu atd. Byli jsme tam tenkrát na otevření. A pak ještě pěkný výlet na hudebním soustředění ještě s Karlem Jakubů, Klára si tam tenkrát dojednala klíč od kostela a zahrála na nové varhany, a pak jsme si lebedili v nově rekonstruovaném parku se sochami Olbrama Zoubka. Nu a před pár měsíci reminiscence na něj, když se otevírala Valdštejnská zahrada v Jičíně, kterou dělali titíž zahradní architekti jako v Litomyšli.

Odkazy
www.litomysl.cz
www.smetanovalitomysl.cz

www.vospspgs.cz
www.czech-inspiration.cz
www.paseka.cz

www.esclitomysl.cz
www.zamek-litomysl.cz

co mne zaujalo, mimo jiné
výstava Daniela Reynka v Galerii na půdě pedagogické školy, 2008
Mezi Bohem a ďáblem, výstava v zámeckém pivoravu zrekonstruovaném Josefem Pleskotem a Portmoneu, 2008
Václav Boštík, Galerie Zdeněk Sklenář, 2008
aj.

Zpět