Koncert Kristýny Fialové pro Nadační fond Impuls

25.04.2020 00:22

Koncert Kristýny Fialové pro Nadační fond Impuls
aspekty coronaviru

Další skvělá realizace v této pro umělce tíživé době, navíc – mám ten intenzívní pocit – že to jsou opět titíž lidé, kteří něco uskuteční ve chvíli, kdy ostatní jen naříkají, že dostávají od vlády málo a že jim hrozí úpadek, a navíc to nedělají pro sebe, ale s onoho úžasného pocitu soudržnosti a solidarity, které bychom si měli dnes vážit jako jedné z hodnot nejvyšších. Možná ten pocit mám i proto, že mi tito umělci jsou lidsky blízcí, slyšel jsem většinu z nich naživo a měl jsem radost, pokud jsem s nimi měl při různých příležitostech možnost hovořit.

Společně proti roztroušené skleróze

se jmenoval koncert v Sukově síni Rudolfina 21. 4. 2020, přenášený TV Noe. Byla to iniciativa violistky Kristiny Fialové, smyčcový sextet vytvořili dále její manžel violoncellista Petr Nouzovský, Markéta a Ivan Vokáčovi (housle, violoncello), houslista Jan Mráček a violista Karel Untermüller. Večer moderovala herečka Tereza Kostková.

Na pozvánce, kterou jsem obdržel prostřednictvím FB, čteme:

Kristina Fialová, první dáma české violy, Vás zve na přímý přenos benefičního koncertu na pomoc lidem s roztroušenou sklerózou. Proč? Běžné věci jako nákup, jízda metrem, zapnout si knoflíky, zvednout dítě do náruče jsou pro zdravého člověka samozřejmostí, ale pro lidi s tímto onemocněním je to každodenní boj, který zvlášť v současné situaci provází strach, nejistota a deprese...
Užijte si nevšední hudební zážitek při koncertu 21. dubna od 20:05 hodin na televizní stanici @[203839413839:274:Tv Noe] a FB stránce @[546688925349108:274:Nadační fond IMPULS] a pomozte spolu s námi lidem s RS k lepšímu životu!
Roztroušená skleróza je nemoc mladých lidí a každý rok přibývá 700 nových pacientů, přičemž až 50% z nich provází deprese.

Na portálu KlasikaPlus jsem si ještě přečetl, že na programu večera bude Zjasněná noc, op. 4 Arnolda Schönberga a Souvenir de Florence, op. 70 Petra Iljiče Čajkovského (jedna z mála nevýhod – oproti naopak řadě výhod – je, že nemáte tištěný program, a většina těchto koncertů není titulkována, ale to už bych chtěl opravdu nemožné, když si vezmu, že umělci si nevezmou honorář a já poslouchám z křesla své pracovny), ostatně Tereza Kostková vše řekla a Čajkovského, myslím, docela znám. Musím říci, že to bylo posluchačsky opravdu příjemné. Nejlepší umělci, skvostná muzika, k tomu pozadí prostoru, k němuž mě váže několik pro mě důležitých osobních zážitků…

Děkuju.

https://www.klasikaplus.cz/vyhled/item/3259-kristina-fialova-lidem-s-roztrousenou-sklerozou?fbclid=IwAR12X7tew5XiFfCXfGZrdqb-cBTbdqzEQCuQN7Wkcrb5u3Sp9KARRdMwjNE

https://upload.latest.facebook.com/domovsvatehojosefa/posts/10156651832478603

 

Zpět