Zemřel Vladimír Binar

16.01.2016 12:04

Zemřel Vladimír Binar, jeden z nejdůležitějších lidí v mém životě. Vladimír Binar byl můj učitel na Filozofické fakultě Karlovy univerzity, chodil jsem k němu na „holanovský seminář“ na fakultě a poté, co mu zakázali přednášet a vést semináře (brzy nato jej vyhodili z fakulty), do jeho bytu. Byl to tedy jeden z prvních, ne-li první bytový seminář v době normalizace vůbec. V době, kdy pak vyhazovali z fakulty mě, mi Vladimír řekl jednu důležitou větu: Musíš to dodělat. A stál při mně, když jsem psal druhou diplomovovou práci místo té odmítnuté jako nemarxistické.
Neumím si představit, že bych v této chvíli psal něco víc. Především za jakou zkušenost života mu vděčím. Ale i způsob, jak jsem se dozvěděl o jeho odchodu, zapadá do skutečnosti, že setkání s ním přesahovala rámec standardní racionální kauzality. Nechtěl bych přitom uvádět cokoli, co by zavánělo nějakou podivnou senzací. Novinářská informace o tom, kdo byl Vladimír Binar, se dostala na internet (alespoň do těch článků, které jsem četl) tuším někdy včera kolem poledne. Já jsem se tu smutnou skutečnost dozvěděl neuvěřitelným způsobem. Zavolal mi kamarád, že u něj sedí v bytě sousedka, která bydlí v Praze s Vladimírem v jednom domě, a kterou jsem do té doby neznal. Od ní jsem se dozvěděl to, co se událo.
Článek, který postihuje v tuto chvíli nejvíc, je v tuto chvíli na adrese
https://art.ihned.cz/knihy/c1-65095870-vladimir-binar-nekrolog?utm_source=mediafed&utm_medium=rss&utm_campaign=mediafed
Informace z jiného místa
https://www.novinky.cz/kultura/391934-zemrel-literarni-vedec-vladimir-binar.html

Zpět