To je podoba!

01.04.2013 20:29

Hned, když jsem Lukáše Pavláska viděl poprvé, a je to možná rok či déle, už ani nevím, jestli to bylo v pořadu Na stojáka, tenkrát ještě pouštěném na YouTube, či jinde (rozhodně to bylo ještě před dobou, kdy mu „všenárodní“ popularitu přinesla reklama), jsem si říkal: Ten mi připomíná někoho, koho dost dobře odněkud znám. Pak jsem chvíli přemýšlel, googloval a tak podobně, a přišel jsem na to: Znáte ten film, respektive sérii úspěšných prvoplánových německých komedií Dva nosáči? (Dva nosáči a rádio, 1982, Dva supernosáči, 1983, Dva nosáči tankují super, 1984, Dva nosáči a video 1985). Tak ten druhý, vedle Thomase Gottschalka, kterého znají diváci německé televize, zvláště starší generace, je Mike Krüger (1951), kabaretiér, herec, bavič atd. A tento dnes už pán v letech, který má sčísnuty vlasy pěkně uhlazeně dozadu a už se nepitvoří jako v mladých letech, je dokonalý dvojník Lukáše Pavláska. Nevím, do jaké míry si sám Lukáš je této podoby vědom a do jaké míry přebírá prvky německého komika, jako jsou vykulené oči a překvapený výraz, účes a další mimické či vizuální prostředky jako je image nešiky, které vzbuzují u publika výbuchy smíchu, ale v každém případě to funguje. Lukáš Pavlásek, o generaci mladší než Krüger (1978), má v tuto chvíli onu poziční výhodu, že Mike je Němec a tedy nehrozí nařčení z přímočarého kopírování. Kromě toho jsou Krügerovy nejlepší léta přece jen pryč a Lukáš to dělá skvěle.

https://www.listal.com/viewimage/30528
https://www.ahaonline.cz/clanek/zhave-drby/72310/lukas-pavlasek-kluk-na-praseti-tohle-je-utajeny-syn-ludka-soboty.html

 

Zpět