Taylor Swift / Blank Space

12.10.2015 22:43

Taylor Swift / Blank Space
příběhy slavných písní

O Taylor Swift jsem na těchto stránkách publikoval nedávno už jeden příspěvek. Při prohrabávání čísel letošního ročníku Instinktu jsem nicméně v seriálu Příběhy slavných písní narazil na článek o jejím druhém singlu z alba 1989 z roku 2014, který nahradil její předchozí hit Shake It Off, a který se stal její nejsledovanější písní. Miliarda shlédnutí za osm měsíců je asi jeden z rekordů v populární muzice vůbec, podpořil ho klip inspirovaný  Mechanickým pomerančem Stanleyho Kubricka, který stál čtvrt milionu dolarů, partnerem v něm byl model Sean O´Pry, kterého si objednala už Madonna do svého klipu Girl Gone Wild. Je pravda, že tu slyším postupy, které jsem už někde slyšel (musel bych přemýšlet kde, mám na mysli ten melodický sled od spodní sexty k tónice a nahoru), které pak působí jako už důvěrně známé pro posluchače, přesto jsem se takřka vyděsil, když jsem si rozkliknul příspěvek na české Wikipedii – no takhle kdyby byl zpracován třeba Antonín Dvořák! Ale právě proto je to mainstream, či-li i záležitost většinového zájmu. Nerad bych činil jakékoli ploché prvoplánové závěry o komerčnosti a podobně. Samozřejmě, že já budu – a říkám to bez jakéhokoli pocitu povýšenosti – poslouchat zkrátka něco trochu jiného.  

https://cs.wikipedia.org/wiki/Taylor_Swift

https://www.youtube.com/watch?v=e-ORhEE9VVg

 

Zpět