Sugar Baby Love

12.01.2017 20:16

Sugar Baby Love
příběhy písní podle J. Císaře

Ve své době to byl jeden z hitů, který nesměl chybět na žádné diskotéce, takřečeno „značka doby“. Dnes mi připadá trochu onen úvodní rozvedený akord s následující trochu kvílivou melodií a poté několikahlasými vokály doprovázenými jednou rytmickou figurou trochu těžkopádný, ale když se to příslušně „vohulilo“, tak to vše bylo působivé. Stylově song, vydaný coby debut skupiny The Rubettes a její největší hit, řadí např. německá Wikipedie, do žánru bubblegum-rock, tedy „šlágr“ s jednoduchou melodií, případně orientovaný na nižší věkové skupiny. Jaroslav Císař se věnuje největšímu hitu The Rubettes v kapitole Dobří profíci zvládnou všechno své knihy Cesty za hity zevrubně, počínaje genezí skupiny, sestávající původně z dvojice Wayne Bickerton and Tony Waddington, kteří v předchozích formacích hráli s Petem Bestem, kterého právě vyhodili Beatles z kapely, a nyní se stali autory, případně producenty nejen této písně, ale i dalších, vzniklých z autorského materiálu, který se jim nahromadil, přes stávající sestavu svolaných hudebníků plus zpěváka, vystupujícího pod uměleckém jménem Paul da Vinci, až po manažerský tah, když hudebníky pro veřejné, zvl. televizní vystupování po několika předchozích verzích vzhledu vybavili bílými čepicemi, jimiž se odlišovala skupina od ostatních. Císařovo povídání je zajímavější než webová stránka na německé Wikipedii, jednotlivé momenty příběhu nějak lépe zapadají do sebe, i když se v německém textu dozvíme rovněž mnohé ze souvislostí vzniku celé písně. 

Po tomto nejznámějším hitu následovalo ještě několik dalších, TonightJuke Box JiveI Can Do It a Foe-dee-oh-deeBaby I Know, balada v country-rockovém stylu byl v roce 1977 posledním hitem v top 10 ve Velké Británii. Sugar, Baby Love, stejně jako prvních šest singlů a tři alba produkovali Wayne Bickerton a Tony Waddington, kteří pracovali v šedesátých letech s Petem Bestem. Několik titulů prvních třech alb nahrálo úspěšně několik dalších umělců, tak např. Way Back in the Fifties z alba Wear It’s ’at v roce 1975 Carlem Waynem, Don’t Do It Baby z alba We Can Do It a I’m Just Dreaming z alba Rubettes dvojicí Mac and Katie Kissoon v letech 1975 a 1976.

Od roku 1976 se skupina trhla od svých producentů/skladatelů Bickertona & Waddingtona a produkovala svá alba s Alanem Blakelym (dříve u The Tremeloes). S tím byl spojen výlet do jiné žánrové oblasti, totiž do country rocku ve skladbách jako Under One Roof, Baby I KnowSometime in Oldchurch či Still Unwinding.

V devadesátých letech vydala skupina řádku singlů a alb. Následovaly soudní tahanice, v jejichž důsledku vystupovaly dvě skupiny téhož jména (The Rubettes). Dodnes je třeba proto rozlišovat dvě formace: „The Rubettes feat. Alan Williams“ a „The Rubettes feat. Bill Hurd“, která vystupovala se zpěvákem Paulem da Vinci, který se v historii skupiny objevil už na jejím začátku. Na internetu nicméně nalezneme především písničky ze sedmdesátých let, spojených s nástupem vlny disco music, v tomto žánru také prezentovaných.

https://de.wikipedia.org/wiki/The_Rubettes

https://www.youtube.com/watch?v=3X7PvU6qYEA
https://www.youtube.com/watch?v=1ZcZaMbhdKs

I Can Do it
https://www.youtube.com/watch?v=MuhyQ8gpyig

další písničky
https://www.youtube.com/watch?v=17bi3Y-aPoQ (na německo-rakousko-švýcarském kanále 3SAT)
https://www.youtube.com/watch?v=hBPtgWGD7R8 (druhý program německé TV)
https://www.youtube.com/watch?v=oIIOpA3dyuA
https://www.youtube.com/watch?v=s7Gk_a3Ohxk
https://www.youtube.com/watch?v=Nb0rlluZhq0

Zpět