Sinuhet / Oči otevřené dokořán

02.12.2012 12:28

Úplně mi to vyrazilo dech. O Sinuhetu jsem věděl, registroval jsem ho jako popovější alternativu Prvního hoře, jakýsi vedlejší projekt Milana Urzy. Před pár dny mi na FB přišla informace o dvou nových věcech Sinuhetu, které si můžeme poslechnout na Bandzone. Jsou prvními skladbami z připravovaného nového alba a jsou skvělé. Devatenáctiletá Barbora Mochowa, kterou objevil Michal Mihok (v Prvním hoři Pan Klaun I, jak se mi doneslo posléze podzemními informačními proudy) dala Sinuhetu zcela nový rozměr, který je patrný třeba hned na začátku druhé skladby Eyes Wide Open, totiž neskutečně ryzí „nadzemský“ hlas, jaký znám v českém prostředí opravdu jen v několika případech (třeba Anna Hlavenková), dokonale intonující a s lehkostí přenášející energii radosti melodie, a proti tomu zemitý, hutný a přitom barevný „spodek“ rytmického základu. To rozpětí je přesný opak toho, co bývá slabinou například neprofesionálních skupin, totiž určité plochosti, nedostatku vnitřního prostoru, kterým právě tato nahrávka naopak v plné míře disponuje. Znovu se odvolávám na podzemní zdroje, Sinuhet se spojil s lidmi z kapely J. A. R. a to, hudební materiál, který původně působil právě tak, jak jsem zmínil, dostal „vnitřní van“ a, samozřejmě s tím hlavním, o čem se nezmiňuju, tedy vlastním „obsahem“ písně, vedl k výsledku, který si tak pochvaluju. Ostatně ať si každý poslechne sám. A jak autoři žádají, na nějaké slušné aparatuře.

https://www.facebook.com/pages/Sinuhet/112983545406169
https://bandzone.cz/sinuhet

Zpět