Monetova zahrada

19.07.2012 17:33

Před časem mi přišla mejlem prezentace o Monetově zahradě v Givernes. Přemýšlel jsem, jak zpřístupnit vizuální dojmy z ní ostatním, neumím si představit, jak bych dával odkaz k tomu, co mi přišlo touto cestou dále. Nicméně zachytil jsem adresu www.kamdou.net a zkusil jsem prezentaci vyhledat. A ejhle, našel jsem. České titulky, které ovšem doprovázely fotky historií místa, vášně francouzského impresionisty k námětu, kterému věnoval vše, čas i peníze, a o jehož rozsahu (o zahradu se staralo šest zahradníků, Monet nechal přivážet zdaleka vzácné rostliny atd.) v této míře jsem nevěděl, ovšem scházejí. Včetně informace, že po Monetově smrti se o zahradu nějaký čas starali příbuzní, posléze pak zpustla, a teprve později se podařilo Francouzské akademii umění najít amerického mecenáše, který miloval Monetovy obrazy a věnoval peníze na obnovu zpustlého sídla, domu, jezírka i zahrady.

Ta adresa je zde:
https://www.kamdou.net/2012/02/les-jardins-de-monet-france-helen.html

Zpět